Marketing mix of provider of mobile services

Thesis title: Marketingový mix mobilního operátora
Author: Soukup, Aleš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje společnosti Vodafone a jejímu stěţejnímu produktu Tarifům na míru, který je analyzován na základě kostry marketingového mixu. Cílem práce je charakterizovat specifický český trh, pozici společnosti Vodafone na tomto trhu a poté představit její současný produkt a následně jej analyzovat. Analýzy obsahují mimo jiné rozdělení produktu do jednotlivých vrstev, ţivotní cyklus produktu, analýzu trendu vývoje počtu zákazníků, zhodnocení úspěšnosti stávajícího produktu a komparaci cen na základě předem stanoveného spotřebního koše. Data pro analýzy jsou čerpána z oficiálních externích i interních zdrojů společnosti Vodafone Czech Republic a.s.
Keywords: Vodafone; spotřební koš; zákazník; vrstvy produktu; životní cyklus produktu; marketingový mix
Thesis title: Marketing mix of provider of mobile services
Author: Soukup, Aleš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis is focused on Vodafone and their current product called "Tarify na míru" which is analyzed on basis of marketing mix. The aim of this thesis is to specify Czech market of mobile services, position of Vodafone in this market and then introduce their nowadays product and analyse it. Analyses include layers of product concept, product lifecycle, analysis of development of customers, assessment of success of this product and comparison of price based on predetermined price baskets. Data is mined from both resources -- external and internal resources of Vodafone Czech Republic a.s.
Keywords: Vodafone; price basket; layers of product concept; customer; product lifecycle; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 18. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28752/podrobnosti

Files for download

    Last update: