Analysis of internet marketing tools with the focus on czech companies

Thesis title: Analýza nástrojů internetového marketingu se zaměřením na firmy v ČR
Author: Černý, Daniel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
První část popisuje základní pojmy a teorie marketingu se zaměřením na marketingové komunikace a aktuální trendy. Hlavní téma této bakalářské práce, tedy internetový marketing a jeho nástroje, je po teoretické stránce zpracováno v druhé kapitole. Následuje vymezení relevantních statistik, které dokumentují využití internetu v českých firmách i domácnostech a dotváří tak základ pro vlastní výzkum, jenž porovnává přístup k internetovému marketingu v různých typech podniků a v různých odvětvích. Vedle vlastních doporučení pro jednotlivé společnosti autor nastiňuje obecná východiska moderního marketingu informační doby.
Keywords: nástroje internetového marketingu; marketingové komunikace; marketingové trendy; internetový marketing
Thesis title: Analysis of internet marketing tools with the focus on czech companies
Author: Černý, Daniel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The first part represents an overiew of basic marketing terms and concepts with the emphasis on marketing communications and current marketing trends. The main topic of this bachelor thesis, internet marketing and its tools, gets an in-depth analysis in the second chapter, followed by relevant statistics concerning the use of internet in the Czech Republic. These two parts form a theoretical background for the actual research which compares the attitudes towards internet marketing within a group of different companies from different industries. The authors draws universal conclusions on modern era marketing, as well as particular recommendations for each company.
Keywords: internet marketing; internet marketing tools.; marketing communications; marketing trends

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2010
Date of submission: 11. 2. 2011
Date of defense: 19. 4. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28211/podrobnosti

Files for download

    Last update: