Application of marketing in the non-profit organization – Foundation for Holocaust Victims

Thesis title: Aplikace marketingu v neziskové organizaci - Nadační fond obětem holocaustu
Author: Vintrová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Borges, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce pojednává o marketingu obecně a konkrétně o marketingu neziskových organizací v České republice. V teoretické části se zabývám marketingem služeb, které neziskové organizace poskytují, a následně i stručným popisem různých typů těchto organizací. V části praktické pak definuji marketing na konkrétní neziskové organizaci Nadační fond obětem holocaustu. Cílem této práce je popsat marketing této organizace, zhodnotit jeho současnou strategii a na základě vlastních průzkumů ohodnotit jeho stávající úspěšnost. Dalším cílem je doporučení vhodných inovací a novinek, které by mohly být zavedeny i do běžné denní praxe organizace.
Keywords: Nadační fond obětem holocaustu; Nezisková organizace; Marketing
Thesis title: Application of marketing in the non-profit organization – Foundation for Holocaust Victims
Author: Vintrová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Borges, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with marketing in general and specifically looks at the marketing of non-profit organizations in the Czech Republic. In the theoretical part, I talk about the marketing of the services that they provide, followed by a brief description of the different type of non-profit organizations. In the practical part, I define the specific marketing of a concrete non-profit organization, the Foundation for Holocaust Victims. The aim of this thesis is to describe the marketing of this actual organization, to assess its current strategy and to rate its present success on the basis of my own research. Another goal is to recommend suitable innovations and new approaches, which could be introduced into the organization's work practice.
Keywords: Marketing; Non-profit organization; Foundation for Holocaust Victims

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 9. 2010
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 18. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27527/podrobnosti

Files for download

    Last update: