Repositiong and marketing comunications of Fatra brand

Thesis title: Repositioning a marketingová komunikácia značky Fatra
Author: Pribilová, Petronela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Kočner, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Témou bakalárskej práce je repositioning slovenskej minerálnej vody Fatra, ktorá prešla v roku 2008 inováciou v rámci zmeny stratégie s focusom na diametrálne odlišnú cieľovú skupinu. Práca obsahuje dve hlavné časti, teoretickú, v ktorej sú základné pojmy a ich vysvetlenie a praktickú časť, tá je ťažiskom celej práce. Postupne rozoberá marketingový mix "novej" Fatry, kde hlavný záujem spadá na komunikáciu smerom k novému uţívateľovi, rozpočet a mediálne plánovanie. Na záver som pripojila dotazník s vyhodnotením, ktorý poslúţil ako overenie spotrebiteľského vnímania značky a na základe ktorého som zhodnotila tento krok spoločnosti a návrh na vylepšenie.
Keywords: Fatra; cieľová skupina; segment; positioning; marketingová a mediálna komunikácia; marketingový mix
Thesis title: Repositioning a marketingová komunikácia značky Fatra
Author: Pribilová, Petronela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Kočner, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tématem bakalářské práce je repositioning slovenské minerální vody Fatra, která prošla v roce 2008 inovacemi v rámci změny strategie s focusem na diametrálně odlišnou cílovou skupinu. Práce obsahuje dvě hlavní části, teoretickou, ve které jsou základní pojmy a jejich vysvětlení a praktickou část, ta je těžištěm celé práce. Postupně rozebírá marketingový mix "nové" Fatry, kde hlavní zájem spadá na komunikaci směrem k novému uživatelovi, rozpočet a mediální plánování. Na závěr jsem připojila dotazník s vyhodnocením, který posloužil jako ověření spotřebitelského vnímání značky a na základě kterého jsem zhodnotila tento krok společnosti a návrh na vylepšení.
Keywords: positioning; cílová skupina; segment; Fatra; marketingová a mediální komunikace; marketingový mix
Thesis title: Repositiong and marketing comunications of Fatra brand
Author: Pribilová, Petronela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Kočner, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The topic of the Bachelor's thesis is repositioning of the Slovak mineral water Fatra, which was inovated in terms of a strategy focused on a diametrically different target group in 2008. The document consists of two main parts, the theoretical one, which includes all the basic terms and their explanations, and then the practical one, which is a crux of the document. The thesis gradually analyze the "new" Fatra's marketing mix, where the main purpose is heading to a communication to a new customer, to the budget and media planning. There is also a questionaire attached at the end, which served as attestation of customer's perception of the brand and served either as the base to evaluate this step of the company and put down a koncept for improvement.
Keywords: marketing mix; segment; marketing and media communications; Fatra; repositioning; target group

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 6. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 18. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26700/podrobnosti

Files for download

    Last update: