Legal Matters of Advertising Market - with Emphasis on Product Placement

Thesis title: Právní otázky reklamního trhu
Author: Zima, Jiří
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boháček, Martin
Opponents: Šťastný, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou product placementu v české marketingové praxi ve svetle možností současné právní úpravy poskytnuté smernicí 2007/65/ES. Vyjadřuje se k alternativám právní úpravy product placementu zákazu tak, jak funguje dnes, či liberalizaci s omezujícími podmínkami.
Keywords: umísťovaná reklama; spotřebitelé; teorie účinků; směrnice Televize bez hranic; směrnice o audiovizuálních službách; rozlišitelnost produktu; provozovatelé vysílání; audiovizuální praxe
Thesis title: Legal Matters of Advertising Market - with Emphasis on Product Placement
Author: Zima, Jiří
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boháček, Martin
Opponents: Šťastný, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis deals with product placement in Czech marketing practice in the light of existence of regulations given by EC directive 2007/65/EC. It arbitrates alternatives of product placement regulation ban as it works now or liberalization under restrictive conditions.
Keywords: Directive on audiovisual services; audio-visual praxis; product placement; distinctiveness of the product; theory of the effects; consumers; Television without Frontiers Directive; broadcasters

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Business and European Law

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 1. 2011
Date of submission: 11. 6. 2011
Date of defense: 16. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29787/podrobnosti

Files for download

    Last update: