Strategic Analysis of Jihlava Radio

Thesis title: Strategická analýza Rádia Jihlava
Author: Kurcová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Pevná, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Anotace Diplomová práce se zabývá strategickou analýzou Rádio Jihlava. Cílem práce bylo zjistit současnou situaci firmy a navrhnout jí jinou strategii, která by byla úspěšnější v boji s konkurencí. Teoretická část práce je zaměřená na vysvětlení základních pojmů z oblasti strategického managementu, vysvětlení pojmu strategie a strategické řízení, popisu metod strategické analýzy. Tato část je stěžejní pro vypracování praktické části, která navazuje na vysvětlené pojmy a analýzy. V praktické části jsou řešeny popsané analýzy. Výsledky analýz by měly být základem pro změnu nebo vytvoření nové strategie firmy. Závěr diplomové práce hodnotí současnou strategii firmy a navrhuje změny strategie.
Keywords: externí a interní strategická analýza; strategický management; strategie
Thesis title: Strategic Analysis of Jihlava Radio
Author: Kurcová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Pevná, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Annotation The diploma thesis deals with the strategic analysis of Radio Jihlava. The aim of the thesis was to find out the contemporary situation of the firm and to suggest another strategy to it, which would be more successful in the competitors fight. The theoretical part is concentrated on explication of basic concepts from the strategic management field, explication of the concepts of strategy and strategic management, description of strategic analysis methods. This part is essential for elaboration of the practical part referring to the explained concepts and analyses. The described analyses are solved in the practical part. The analyses results should be the basic for a change or creation of a new company strategy. The conclusion of the diploma thesis generally evaluates the cotemporary company strategy and suggests a strategy change.
Keywords: strategy; external and internal strategic analysis ; strategic management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 12. 2009
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 16. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23547/podrobnosti

Files for download

    Last update: