Suggestive techniques in advertising

Thesis title: Sugestivní technologie v reklamě
Author: Sora, Olena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na podrobný rozbor sugestivních technik, které se objevují v současné reklamě. Problematika vlivů v reklamě je již mnoho let aktuální. Na jedné straně vystupují podnikatelé a tvůrci reklamy s cílem ovlivnit spotřebitele a motivovat ho k nákupu. Na druhé straně je potenciální zákazník, který se snaží získávat informace o potřebném zboží a přitom sebou nenechat manipulovat. Sugestivní technologie, které se používají v reklamě, ovlivňují zákazníky, přesvědčují a motivují ho. Ve své práci jsem se zamyslela nad politickou reklamou, zejména předvolebními reklamními kampaněmi,pomocí obsahové analýzy porovnávala jsem reklamní kampaně největších politických stran v České Republice s cílem zjistit jaké techniky se využívají, na koho se obracejí tato sdělení a jaké pocity to vyvolává ve spotřebitelích- voličích.
Keywords: politická reklama.; sugestivní technologie, ; psychologie,reklama,
Thesis title: Suggestive techniques in advertising
Author: Sora, Olena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Česky
Abstract:
In my thesis I focused on a detailed analysis of suggestive techniques that appear in contemporary advertising. The issue of the effects of advertising has existed for many years and still staying timely. On the one side there are entrepreneurs and advertising agencies that are trying to influence opinions and suggest motivation for consuming. On the other side there is a potential customer, who is trying to obtain information about the product he needs and at the same time not letting anybody to influence him, manipulate with his mind and decisions. Suggestive technologies that are used in advertising, influence customers' opinion and behavior, persuade him and motivate. In my work I reflect on political advertising, especially pre-election advertising campaigns, using content visual analysis I compared ad campaigns of the biggest political parties in Czech Republic in order to determine what techniques are used, whom these statements were turned to and what emotions it appeals to in consumers-voters.
Keywords: political advertising; psycholgy, advertising, ; suggestive techniques.

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 3. 2011
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 14. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30951/podrobnosti

Files for download

    Last update: