Communication Strategy of Non-profit Organizations

Thesis title: Komunikační strategie neziskových organizací
Author: Vanišová, Marcela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Chylíková, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá komunikační strategií neziskových organizací. Její první část je věnována neziskovému sektoru v České republice- mimo jiné jeho funkcím, legislativnímu vymezení a cílům neziskových organizací. V druhé kapitole se autorka soustředí na marketing a marketingový mix aplikovaný na neziskové organizace, přičemž mixu komunikačnímu je ponechána samostatná třetí kapitola. Poslední, praktická část práce se věnuje organizaci Amnesty International, a to především její české sekci a prostředkům, které využívá pro komunikaci s veřejností. Cílem této práce je na základě teoretických poznatků a průzkumu veřejného mínění zhodnotit současnou komunikační strategii české sekce mezinárodní organizace Amnesty International.
Keywords: komunikace; nezisková organizace; Amnesty International Česká republika; public relations; neziskový sektor; komunikační prostředky; marketingový mix
Thesis title: Communication Strategy of Non-profit Organizations
Author: Vanišová, Marcela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Chylíková, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis copes with the topic of the communication strategy of non-profit organizations. The first part of the work concerns the non-profit sector in the Czech Republic- apart from other topics, it focuses on its functions, legislative framework and the aims of the non-profit organizations. In the following part the author focuses on the marketing and the marketing mix applied on non-profit organizations. The third chapter is reserved exclusively for the communication mix problematic. The last part- the practical one- deals with the organization Amnesty International, emphasizing particularly its Czech section and the means it uses to communicate with the public. The ultimate goal of the work is to assess the communication strategy of the Czech section of Amnesty International, this being based on the theoretical frame and supported by the public opinion survey.
Keywords: Amnesty International Czech Republic; public relations; communication means; communication; non-profit organization; non-profit sector; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 1. 2011
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 15. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30581/podrobnosti

Files for download

    Last update: