Marketing and communication strategy of SAP Czech Republic

Thesis title: Marketingová a komunikační strategie společnosti SAP ČR
Author: Kalinová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Černý, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma Marketingová a komunikační strategie společnosti SAP ČR se zabývá analýzou současné komunikace společnosti se zaměřením na využití sociálních médií. Práce je rozdělena do dvou částí, kde teoretická se zaměřuje na vysvětlení pojmů komunikace, marketingové komunikace jako součásti marketingového mixu a především specifikací sociálních médií. Druhá, praktická část obsahuje rozbor současné komunikace společnosti a provádí analýzu komunikace s využitím sociálních médií. Na závěr je provedeno vyhodnocení potenciálního využití sociálních médií v komunikační strategii společnosti SAP ČR.
Keywords: komunikace; blogy; sociální sítě; sociální média; marketingová komunikace
Thesis title: Marketing and communication strategy of SAP Czech Republic
Author: Kalinová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Černý, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis named "Marketing and communication strategy of SAP Czech Republic" analyses contemporary communication of the company, focusing on communication using social media. The thesis is divided into two parts. The theoretical part focuses on explanations of communication, marketing communication as a part of the marketing mix and in particular the specifications of social media. The second part of the thesis contains the analysis of the contemporary communication of the company and analyses communication using social media. The final chapter provides an evaluation of the potential use of social media in the communication strategy of SAP Czech Republic.
Keywords: social networks; blogs; social media; communication; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 11. 2010
Date of submission: 13. 5. 2011
Date of defense: 13. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29012/podrobnosti

Files for download

    Last update: