Media mix in the FMCG category - yoghurt products

Thesis title: Využívání mediatypů v FMCG kategorii - jogurtové výrobky
Author: Kraft, Zdeněk
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Smékal, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využíváním mediatypů v kategorii rychloobrátkového zboží se zaměřením na jogurtové výrobky. V teoretické části jsou popsány subjekty a fungování mediálního trhu, důležité mediální ukazatele, výzkumy a projekty na monitorování reklamních výdajů. Po rozdělení médií z teoretického hlediska následuje kapitola zkoumající trhy jednotlivých mediatypů spolu s jejich charakteristikou, která vyústí ve zhodnocení jejich výhod a nevýhod pro reklamní komunikaci. Závěrečná část práce analyzuje mediamix a reklamní výdaje na celém českém reklamním trhu, trhu FMCG a trhu jogurtů, kde porovnává komunikaci vybraných významných výrobců.
Keywords: mediatypy; mediamix; jogurtové výrobky
Thesis title: Media mix in the FMCG category - yoghurt products
Author: Kraft, Zdeněk
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Smékal, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis inquires into media mix in the FMCG category, focusing on yoghurt products. The theoretical part describes the mediamarket entities and functioning, important media indicators, media research projects and monitoring projects of advertising expenditures. After the division of the media from a theoretical point of view comes a chapter exploring the markets of particular media types and their characteristics which results in the evaluation of their advantages and disadvantages in advertising communication. The final part analyzes the media mix and advertising spending over the whole Czech advertising market, the FMCG market and then yoghurt market comparing the communication of the major yoghurt manufacturers.
Keywords: media types; yoghurt products; media mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 11. 2010
Date of submission: 13. 5. 2011
Date of defense: 13. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29000/podrobnosti

Files for download

    Last update: