Marketing study of tourist area Central Bohemia - South

Thesis title: Marketingová studie turistické oblasti Střední Čechy - Jih
Author: Vostrá, Alena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Hošek, Rostislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato závěrečná práce je věnována turistické oblasti Střední Čechy -- Jih, která je součástí turistického regionu Střední Čechy. Cílem práce je zhodnotit organizaci řízení cestovního ruchu v destinaci, provést studii primární a sekundární nabídky cestovního ruchu a zhodnotit prezentaci a propagaci dané oblasti a následně uvést vlastní návrhy a doporučení na zlepšení jak řízení, tak propagace. Součástí práce je rovněž vlastní marketingový výzkum, zabývající se preferencemi potenciálních návštěvníků a povědomím o destinaci, a zabývající se postojem místních obyvatel k návštěvníkům destinace. Provedena byla také analýza vnějšího prostředí (PEST analýza) turistické oblasti a byl vytvořen přehled silných a slabých stránek destinace a příležitostí a hrozeb k dalšímu rozvoji cestovního ruchu v ní.
Keywords: SWOT analýza; management destinace; marketingový výzkum; PEST analýza; primírní a sekundární nabídka cestovního ruchu; marketing destinace
Thesis title: Marketing study of tourist area Central Bohemia - South
Author: Vostrá, Alena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Hošek, Rostislav
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is about the tourist area Central Bohemia - South , which belongs to the tourist region Central Bohemia. The main target of this thesis is to evaluate the management organization in this destination, to carry out the study of the primary and secondary tourism offer and also to evaluate the presentation and promotion of this area and introduce proper suggestions and recommendations for improvement of management and promotion. Part of the thesis is also author's own research of preferences of potential visitors, image and the research of attitude of locals to visitors. Also the PEST analysis of this destination was carried out and then was created the list of strenghts and weaknesses of the tourist area and the list of opportunities and threats for the next development of tourism.
Keywords: SWOT analysis; destination management; destination marketing; primary and secondary tourism offer; marketing research; PEST analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 11. 2010
Date of submission: 10. 5. 2011
Date of defense: 13. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28832/podrobnosti

Files for download

    Last update: