Internet marketing in tourism

Thesis title: Internetový marketing v cestovním ruchu
Author: Korabarova, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Mareš, Bohumil
Thesis language: Česky
Abstract:
Internetový marketing je nejen v cestovním ruchu, ale také v jiných oborech nedílnou součástí komplexní marketingové strategie společností. V současné době se právě zaměření na internet stává hlavním tématem firemní komunikace. Pokud se firma chce vyrovnat ostatním, musí mít komplexně propracované postupy, jak být na internetu skutečně vidět. Tomu všemu napomáhají správně nasazené nástroje internetového marketingu. V oblasti cestovního ruchu je dnes internet nepochybně velmi důležitý, proto se ve své diplomové práci zabývám jak jednotlivými obecnými typy internetového marketingu, tak současně i jeho konkrétní implementací v oboru cestovního ruchu. Ráda bych, aby má diplomová práce byla přínosná pro osoby, které se chystají hlouběji proniknout do této problematiky, či pro laiky, kteří by se rádi dozvěděli něco více o tom, jak se mohou na internetu zviditelnit.
Keywords: Kampaň; Marketing; Reklama; Cestovní ruch; Internet
Thesis title: Internet marketing in tourism
Author: Korabarova, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Mareš, Bohumil
Thesis language: Česky
Abstract:
Internet marketing, not only in tourism but also in other fields/spheres plays significant role in comprehensive marketing strategy and is actually an integral element of a company. Currently, just internet emphasis becomes one of the major topics of corporate communication. If a company wants to compete the others, the comprehensively elaborate procedures are must, which really is obvious on internet. What can really be helpful in this regard is to set up internet marketing tools properly. With no doubt, internet today is very important in tourism, therefore, in my diploma thesis I do deal with particular general varieties of internet marketing, and at the same time its concrete implementation in tourism. The purpose of my dissertation is to be beneficial for people who are going to be concerned and are interested in this matter and / or for those who want to get announced of how an internet can help them to become more visible.
Keywords: Tourism; Marketing; Advertising; Internet

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 11. 2010
Date of submission: 25. 5. 2011
Date of defense: 13. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28728/podrobnosti

Files for download

    Last update: