PR communication of Samsung's Telephone division

Thesis title: PR komunikace Telco divize společnosti Samsung
Author: Vlachová, Libuše
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Hlaváčková, Kristina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá PR komunikací Telco divize společnosti Samsung v České republice. Cílem diplomové práce je identifikace klíčových PR nástrojů užívaných v praxi Telco divizí společnosti Samsung, jejich analýza, zhodnocení a doporučení dalšího rozvoje či dalších PR nástrojů pro zkvalitnění komunikace. Teoretická část diplomové práce obsahuje úvod do PR, popis strategického PR procesu, charakteristiku PR nástrojů a zabývá se také výhodami a nevýhodami PR. V praktické části je představena společnost Samsung Electronics a její zástupce na českém trhu Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.. Dále je věnována pozornost charakteristice českého trhu s mobilními telefony, analýze jednotlivých PR nástrojů užívaných Telco divizí a na základě získaných poznatků jsou navrženy možnosti, jak zlepšit PR komunikaci.
Keywords: Online komunikace; Media Relations; PR nástroje; mobilní telefony; Public Relations; Samsung Czech and Slovak, s.r.o.
Thesis title: PR communication of Samsung's Telephone division
Author: Vlachová, Libuše
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Hlaváčková, Kristina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis is concerning the PR communication of Samsung's Telephone division in the Czech Republic. The target of the diploma thesis is to identify key PR tools used in practice by Telephone division of Samsung, analysis and evaluation of those tools together with recommendation of future development for further improvement of the communication quality. The theoretical part includes: introduction into PR, description of strategic PR process, characteristics of PR tools and list of PR advantages and disadvantages. The introduction of Samsung Electronics and its representant on the Czech market - Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o. is part of the practical section of the diploma thesis. There is also paid attention to characteristics of the Czech market with mobile phones, analysis of PR tools used by Telephone division and on the basis of obtained knowledge are suggested opportunities how to improve quality of PR communication.
Keywords: Public Relations; Online communication; Media Relations; PR tools; Samsung Czech and Slovak, s.r.o.; mobile phones

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 13. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28003/podrobnosti

Files for download

    Last update: