Analysis of Marketing communication of Diesel company

Thesis title: Analýza marketingovej komunikácie spoločnosti Diesel
Author: Zvadová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavným cieľom tejto práce je poukázať na špecifiká marketingovej komunikácie v módnom priemysle na príklade konkrétnu spoločnosť, talianskej spoločnosti Diesel. Teoretické vedomosti z módneho marketingu, manažmentu módnych spoločností a charakteristiky módneho trhu sú použité na značku Diesel. Marketingová komunikácia je podrobená analýze jednotlivých kampaní a potom sú zhrnuté spoločné vlastnosti celej komunikácie. Spoločné črty sú porovnané s komunikáciou prémiových značiek v oblasti módy a módnych značiek bežne k dispozícii. Následne je popísané pôsobenie spoločnosti na českom a slovenskom trhu.
Keywords: Marketingová komunikácia; Fashion marketing; Diesel
Thesis title: Analýza marketingovej komunikácie spoločnosti Diesel
Author: Zvadová, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavním cílem této práce je poukázat na specifiky marketingové komunikace v oblasti módního průmyslu na příkladu konkrétní firmy, italské společnosti Diesel. Teoretické znalosti z oblasti módního marketingu, managementu módnich firem a charakteristických znaků módního trhu jsou aplikovány konkrétne na značku Diesel. Marketingová komunikace společnosti je podrobena analýze jednotlivých kampaní a následně shrnuta do společných znaků celé komunikace. Společné znaky jsou porovnány se znaky komunikace prémiových značek v móde a módnych značek bežně dostupných. Záver práce je popsáno působení společnosti Diesel na českém a slovenském trhu.
Keywords: Fashion marketing; Marketingová komunikace; Diesel
Thesis title: Analysis of Marketing communication of Diesel company
Author: Zvadová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main objective of this work is to highlight the specifics of marketing communications in the fashion industry on an example of a particular company, an Italian company Diesel. Theoretical knowledge of fashion marketing, management of fashion companies and the characteristics of the fashion market are applied to the brand Diesel. Marketing Communication is subject of analysis of individual campaigns and then summarized the common characteristics of the whole communication. Common features are compared with the communication features of premium brands in fashion and fashion brands of mass market. At the end is described Diesel brand on Czech and Slovak markets.
Keywords: Marketing Communication; Diesel; Fashion Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2010
Date of submission: 15. 6. 2011
Date of defense: 13. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27746/podrobnosti

Files for download

    Last update: