Marketing Strategy of Listerine Smart Rinse

Thesis title: Marketingová strategie značky Listerine Smart Rinse
Author: Vávrová, Helena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Brudňáková, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je zanalyzovat marketingovou strategii značky Listerine Smart Rinse a na základě jejího vyhodnocení navrhnout případná vylepšení do budoucna. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První se zabývá obecnou podstatou marketingu a definicí marketingového procesu. Druhá kapitola řeší značkovou politikou a význam značky v marketingu. Třetí kapitola nabízí základní teoretické přístupy pro formulaci produktové, cenové, komunikační a distribuční strategie, které jsou následně aplikovány v praktické části. Po teoretické části následuje detailní analýza marketingové strategie značky Listerine Smart Rinse z pohledu 4P marketingového mixu. Na základě zjištěných poznatků jsou v poslední kapitole formulována doporučení na vylepšení marketingové strategie do budoucna.
Keywords: Značka; Listerine Smart Rinse; Marketingová strategie
Thesis title: Marketing Strategy of Listerine Smart Rinse
Author: Vávrová, Helena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Brudňáková, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to analyse marketing strategy of Listerine Smart Rinse and recommend possible improvements into the future. Theoretical part is divided into three chapters. The first chapter deals with the essence of marketing and definition of marketing process. The second chapter covers brand policy and the importance of brand in marketing. The third chapter offers basic theoretical approaches for the formulation of product, pricing, promotional and distribution strategy which are applied in the practical part. The theoretical part is followed by analysis of Listerine Smart Rinse strategy in terms of 4Ps -- product, price, promotional and distribution policy. Based on the findings there are recommendations offered in the last chapter to improve marketing strategy for the future.
Keywords: Listerine Smart Rinse; Brand; Marketing srategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 6. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 13. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27023/podrobnosti

Files for download

    Last update: