Marketing of Sportareál Šťastný Vysoký Chlumec Services

Thesis title: Marketing služeb ve firmě Sportareál Šťastný Vysoký Chlumec
Author: Doubravová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kozlová, Taťána
Opponents: Polanecká, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na marketing služeb ve firmě Sportareál Šťastný Vysoký Chlumec. Je rozdělena do dvou částí, a to do teoretické a praktické části. V teoretické části popisuji literární poznatky marketingu služeb. Praktická část charakterizuje společnost a znázorňuje marketing služeb ve společnosti. Analyzuji prostřednictvím dotazníků a metody SERVQUAL nejpraktičtější a nejvíce využívaný typ reklamy, zároveň analyzuji spokojenost klientů s dostupností poskytovaných informací i služeb, po dohodě s majiteli zapojuji do dotazníku jimi zvolené otázky. Dále provedu tzv. SWOT analýzu. V závěru přednesu majitelům výsledky mého zkoumání v metodě SERVQUAL a pomocí dotazníků a zároveň zhodnotím společnosti její silné a slabé stránky a předám jim své výsledky a vyhodnocení k dalších kroků v budoucnosti.
Keywords: marketing a marketing služeb; SWOT analýza; propagace; distribuce; cena ; produkt
Thesis title: Marketing of Sportareál Šťastný Vysoký Chlumec Services
Author: Doubravová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kozlová, Taťána
Opponents: Polanecká, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
This work focuses on marketing services company Sportarea Happy High Chlumec. It is divided into two parts, namely the theoretical and practical parts. In the theoretical part of literary knowledge of marketing. The practical part describes and illustrates the company in marketing services company. Analyzing the questionnaires and methods of SERVQUAL most practical and most used type of ad also analyze customer satisfaction with the availability of the information and services, in agreement with the owners involved in the questionnaire their chosen questions. In addition, make a so-called SWOT analysis. In conclusion, recitation of the owners of the results of my examination of the SERVQUAL method and using questionnaires, while the company will evaluate its strengths and weaknesses and give them their results and evaluate the next steps in the future.
Keywords: marketing and marketing services; SWOT analysis; product; promotion; distribution; price

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 6. 2009
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 9. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26720/podrobnosti

Files for download

    Last update: