Proposed communication strategy for Jipka Butovice language school

Thesis title: Návrh komunikační strategie jazykové školy Jipka Butovice
Author: Marešová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kešner, Martin
Opponents: Žižková, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je tvorba návrhu komunikační strategie jazykové školy Jipka Butovice. Komplexní rozbor nákladů marketingové komunikace vzhledem k dílčímu členění podílů nákladů jednotlivých komunikačních disciplín je základní používanou metodou práce. Dílčím cílem je vytvořit ucelený přehled o struktuře a vývoji marketingových nákladů v rámci sledovaného období. Prostřednictvím analýzy charakteristiky studentů jazykové školy, analýzy jejich spokojenosti a loajality, a analýzy poskytovaných slev stanovit faktory spokojenosti a definovat zákonitosti spotřebitelského chování. Výstupem je shrnutí závěrů analýz a následná řada doporučení pro vedení společnosti, která je podkladem pro strategická rozhodování a budoucí plánování. Úlohou návrhu komunikace vyvozeného ze vztahu k závěrům vybraných analýz je zvýšit úroveň řízení vztahů se zákazníky a efektivně alokovat náklady na jednotlivé nástroje marketingové komunikace jazykové školy.
Keywords: řízení vztahů se zákazníky; marketingová komunikace; hodnotový management; analýza nákladů
Thesis title: Proposed communication strategy for Jipka Butovice language school
Author: Marešová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kešner, Martin
Opponents: Žižková, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the diploma thesis is to draw up the proposal for a communication strategy for the Jipka Butovice language school. A comprehensive analysis of marketing communication costs through the partial breakdown of costs for individual communication disciplines is applied as the working method. The partial objective is to create a comprehensive overview of the structure and the development of marketing costs within the monitored period. By analyzing the characteristics of the language school students, their satisfaction and loyalty and by analysing the discounts offered, the satisfaction factors and defining patterns of customer behaviour are further determined. The output is a summary of the analysis conclusion and a subsequent series of recommendations for company management which forms the basis for strategic decision making and future planning. The role of the communication proposal derived from the relationship of the conclusions drawn from the selected analysis is to increase the level of customer relationship management and to effectively allocate the costs for various marketing communication tools for the language school.
Keywords: marketing communication; value management ; cost analysis; customer relationship management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 3. 2011
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 9. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31083/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
    Last update: