Possibilities of using social networks in Public Relations

Thesis title: Možnosti využitia sociálnych sietí v Public Relations
Author: Vilčko, Vincent
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Svoboda, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca sa zameriava na analyzovanie situácie na poli verejných a biznis sociálnych sietí vo svete i v Českej Republike. Predstavuje vybrané druhy softwaru určeného na implementáciu vo firemnom prostredí a následné spracovanie relevantných dát získaných z týchto sietí. V druhej časti sa sústreďuje na oblasť Public Relations v prostredí miestnych firiem, zisťuje možnosti ohodnotenia prínosu odvetvia pre spoločnosť a pojednáva o spôsobe prepojenia PR s rozvíjajúcim sa trendom každodenného využívania virtuálnych sociálnych sietí v spoločnosti a vo firemnom prostredí.
Keywords: Public Relations; Sociálna sieť; Enterprise Social Network
Thesis title: Využití sociálních sítí v Public Relation
Author: Vilčko, Vincent
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Svoboda, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na analyzování situace na poli veřejných a byznys sociálních sítí ve světě i v České Republice. Představuje vybrané druhy softwaru určeného k implementaci ve firemním prostředí a následné zpracování relevantních dat získaných z těchto sítí. Ve druhé části se zaměřuje na oblast Public Relations v prostředí místních firem, zjišťuje možnosti ohodnocení přínosu odvětví pro společnost a pojednává o způsobu propojení PR s rozvíjejícím se trendem každodenního využívání virtuálních sociálních sítí ve společnosti a ve firemním prostředí.
Keywords: Public Relations; Enterprise Social Network; Sociální síť
Thesis title: Possibilities of using social networks in Public Relations
Author: Vilčko, Vincent
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Svoboda, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis aims to analyze the situation on the field of public business and social networks in the world and Czech Republic. It represents the types of software designed for implementation in a business environment and subsequent processing of the relevant data obtained from these networks. The second part focuses on the area of the Public Relations in the local business environment, identifying opportunities for evaluating the contribution for the company and discusses how PR links with emerging trends of everyday use of virtual social networks in companies and in corporate environments.
Keywords: Enterprise Social Network; Social network; Public Relations

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Kognitivní informatika
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 9. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27437/podrobnosti

Files for download

    Last update: