Promotional mix and marketing communication effectiveness of the company Aviva životní pojišťovna, a.s

Thesis title: Komunikační mix a efektivita současné marketingové komunikace společnosti Aviva životní pojišťovna, a.s
Author: Kocián, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Křížek, Miroslav
Opponents: Kešner, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je provést analýzu komunikačního mixu společnosti působící na českém trhu životního pojištění, posoudit efektivitu marketingové komunikace a vyjádřit praktická doporučení pro optimalizaci komunikačního mixu a zvýšení efektivity marketingové komunikace. V teoretické části jsou uvedena specifika marketingu služeb, je definován komunikační mix jako součást marketingového mixu a dále jsou podrobně popsány jeho jednotlivé nástroje včetně možnosti jejich uplatnění. Praktická část obsahuje analýzu těchto složek komunikačního mixu v kontextu zkoumané společnosti, jsou popsány konkrétní případy využití nástrojů komunikačního mixu včetně srovnání s některými projekty konkurenčních subjektů a posouzení efektivity marketingové komunikace na základě provedeného marketingového výzkumu.
Keywords: marketing; komunikační mix; přímý marketing; marketingová komunikace; public relations; podpora prodeje; reklama; osobní prodej
Thesis title: Promotional mix and marketing communication effectiveness of the company Aviva životní pojišťovna, a.s
Author: Kocián, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Křížek, Miroslav
Opponents: Kešner, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Primary objective of this diploma thesis is to conduct analysis of promotional mix of life insurance company operating on a Czech insurance market, to review efficiency of marketing communication and express practical recommendations for optimization of communication mix and increase of efficiency of marketing communication. First, theoretical part of thesis, presents particularity of marketing a service. Promotional mix is defined as a part of the marketing mix and furthermore its components are in detail described including its application. Second, practical part of thesis, includes analysis of these components in context of reviewed company. Also specific application cases of these components of promotional mix are described including comparison with some project of competitive organizations and efficiency revision of marketing communication based on undertaken market survey.
Keywords: Direct marketing; Advertising; Personal selling; Public Relations; Marketing; Sales promotion; Promotional mix; Marketing communications

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 12. 2009
Date of submission: 10. 5. 2010
Date of defense: 9. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23925/podrobnosti

Files for download

    Last update: