Valuation of political institution brand

Thesis title: Oceňování značky politické instituce
Author: Ságl, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Svobodová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
S vývojem politických stran se čím dál více dostávají do středu zájmu právě jejich značky -- politické značky. Politické strany se postupem času přesunuly z bojů na poli ideologií na pole střetu marketingových strategií. Stejně tak voliči přizpůsobili své volební chování více směrem ke konzumnímu způsobu rozhodovaní, ve kterém právě silná značka hraje zásadní roli. Význam politických značek narůstá spolu s intenzitou bojů politických stran o hlasy středových voličů. Tématem diplomové práce je ocenění vybraných značek politických institucí v České republice, na Slovensku, ve Velké Británii a Spojených státech amerických. Cílem této práce je sestavení vlastního modelu ocenění politických značek, založeného na ocenění ekonomického užitku, a samotné stanovení finanční hodnoty politických značek pomocí dvoufázového modelu ocenění diskontovaných peněžních toků.
Keywords: Finanční hodnota politické značky; Ocenění politické značky; Politická značka
Thesis title: Valuation of political institution brand
Author: Ságl, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Svobodová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
More stress is put on political brand significance as the evolution of political parties (or institutions) continues. Political parties no longer use their ideology as a main tool to attract potential voters. Voters have adapted at least in part the consumer-like behavior, when choosing political brand. The importance of political brands grows along with the strengthening effort of political parties to gain as many median voters as possible. Diploma thesis deals with the valuation of political brands in the Czech Republic, Slovak Republic, United Kingdom and United States. One of the key goals is to propose a sophisticated valuation model based on evaluation of future cash flows discounted to present day.
Keywords: Political brand financial value; Political brand valuation; Political brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 12. 2010
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 8. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29463/podrobnosti

Files for download

    Last update: