Marketing strategy of a selected travel agency

Thesis title: Marketingová strategie vybrané cestovní kanceláře
Author: Bydžovská, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Herget, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je zaměřena na analýzu marketingové strategie, její zhodnocení a návrhy na zlepšení. Nejprve jsou charakterizovány základní pojmy marketingu, jsou vysvětleny principy strategického marketingu a charakterizován trh cestovního ruchu. Poté je analyzována marketingová strategie Zájezdy pro děti - CK Ivana Ježková. Na základě provedených analýz jsou doporučeny návrhy na zlepšení marketingové strategie.
Keywords: marketing v cestovním ruchu; cestovní kancelář; marketingová strategie; trh cestovního ruchu; marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy of a selected travel agency
Author: Bydžovská, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Herget, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on analysis, evaluation and improvement proposals of a marketing strategy. First, basic marketing terms are defined, strategic marketing principles are explained and tourism market is characterized. Second, the marketing strategy of the travel agency Zájezdy pro děti - CK Ivana Ježková is analysed. On the basis of analyses the improvement of marketing strategy is proposed.
Keywords: tourism market; marketing in tourism; travel agency; marketing strategy; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 11. 2010
Date of submission: 4. 6. 2011
Date of defense: 8. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28676/podrobnosti

Files for download

    Last update: