Marketing strategy of a selected company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané společnosti
Author: Gajzurová, Markéta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Odehnalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analýza marketingové strategie produktu cestovního pojištění Allianz pojišťovny, a.s. včetně návrhů a doporučení na její zlepšení. Teoretická část objasňuje a vysvětluje jednotlivé etapy části praktické. Zabývá se tedy problematikou marketingové strategie, marketingového mixu a teorie značky. V praktické části je rozebrán marketingový mix, stanovena analýza konkurence, SWOT analýza a proveden vlastní výzkum pomocí dotazníkového šetření. Na závěr této práce je uvedeno celkové zhodnocení a navržená doporučení.
Keywords: Marketing; Marketingová strategie; cestovní pojištění; Allianz
Thesis title: Marketing strategy of a selected company
Author: Gajzurová, Markéta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Odehnalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse the marketing strategy of the travel insurance, product of Allianz pojišťovna, a.s. The thesis also includes proposals and recommendation for its improvement. In the theoretical part of the thesis the individual phases of the practical part are discribed. It deals with the issue of marketing strategy, marketing mix and the brand theory. Practical part of the thesis deals with marketing mix, competition analysis and SWOT analysis of the Allianz's travel insurance. This part also includes the results of the performed survey. At the end of this thesis the total evaluation and recommendation are mentioned.
Keywords: travel insurance; Allianz; Marketing strategy; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 10. 2010
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 8. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28248/podrobnosti

Files for download

    Last update: