Product analysis of Toyota Motor Czech spol. s.r.o

Thesis title: Analýza sortimentu spoločnosti Toyota Motor Czech, spol. s.r.o
Author: Kurucová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá analýzou sortimentu firmy Toyota Motor Czech spol. s.r.o. pôsobiacej na slovenskom a českom trhu automobilov. V práci vychádzam z teoretického základu popísaného v prvej časti. Nasleduje praktická časť, v ktorej sa najskôr všeobecne venujem aktuálnej situácii na trhu automobilového priemyslu ako v Českej, tak v Slovenskej republike. Ďalej charakterizujem firmu Toyota Motor Czech spol. s.r.o., popisujem najdôležitejšie modely firmy a s nimi súvisiace segmenty trhu. Zisťujem, ako sú na tom jednotlivé modely Toyota čo sa týka ceny a predajnosti oproti konkurencii. V záverečnej časti zhŕňam nadobudnuté informácie a vyvodzujem odporúčania, ktoré by mohla firma využiť v budúcnosti pre zlepšenie pozície jednotlivých modelov.
Keywords: konkurencia; produkt; marketing; cena; referenčný kôš
Thesis title: Analýza sortimentu spoločnosti Toyota Motor Czech, spol. s r.o
Author: Kurucová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou sortimentu firmy Toyota Motor Czech spol. s.r.o. působící na českém a slovenském trhu automobilů. V práci vycházím z teoretického základu popsaného v první části. Následuje praktická část, v níž se nejprve obecně věnuji aktuální situaci na trhu automobilového průmyslu jak v České, tak ve Slovenské republice. Dále charakterizuji firmu Toyota Motor Czech spol. s.r.o., popisuji nejdůležitější modely firmy a s nimi související segmenty trhu. Zjišťuji, jak jsou na tom modely Toyota, co se týče ceny a prodejnosti, oproti konkurenci. V závěrečné části shrnuji získané informace a vyvozuji doporučení, které by mohla firma využít v budoucnu ke zlepšení pozice jednotlivých modelů.
Keywords: cena; marketing; konkurence; referenčný koš; produkt
Thesis title: Product analysis of Toyota Motor Czech spol. s.r.o
Author: Kurucová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis analyzes the products of Toyota Motor Czech spol. s.r.o. which is a company operating on the Slovak and Czech car market. The work is based on the theoretical knowledge described in the first part. The first part is then followed by a practical section, in which I first describe the current market situation in the automotive industry in Czech and Slovak Republic. Further I characterize the company Toyota Motor Czech spol. s.r.o. itself, then I describe the most important car models and related market segments. Later in the practical part I analyze the models of Toyota in terms of price and marketability over the competition. The final section summarizes the information obtained and gives some recommendations that the company could use in the future to improve the position of individual models.
Keywords: competitor basket; competition; product; price ; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 8. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28180/podrobnosti

Files for download

    Last update: