Franchising as a form of entering the market

Thesis title: Franšízing ako forma vstupu na trh
Author: Kováčiková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Krajča, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom práce je poskytnúť nový zdroj informácií pre podnikateľov, ktorý sa rozhodli vstúpiť na český trh s luxusným tovarom prostredníctvom franšízy, uľahčiť orientáciu na svetovom i českom trhu s luxusom a zakladanie franšízového podniku v oblasti luxusného tovaru. Práca sa postupne zameriava na teóriu franšízingu, analýzu svetového i českého trhu sa luxusom a na prevádzkový manuál značky s luxusným oblečením. K analýze trhu s luxusom boli použité hlavne štúdie spoločností Bain & Co., ktoré mapujú svetový trh s luxusným tovarom od r.2003 a Ipsos Tambor, ktoré poskytujú informácie o českom trhu. Franšízing je jednoznačne vhodná forma vstupu na nové trhy s luxusným oblečením aj keď nastal v oblasti luxusu odklon od veľkoobchodu a pozvoľna narastá podiel maloobchodu v rámci jednotlivých značiek. V neposlednej rade umožňuje práca nahliadnuť do prevádzky jedného z obchodov a poodhaliť, ako by mohol vyzerať prevádzkový manuál luxusnej značky so širokým sortimentom.
Keywords: trh s luxusným tovarom; prevádzkový manuál; franšízing
Thesis title: Franchising jako forma vstupu na trh
Author: Kováčiková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Krajča, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem práce je poskytnout nový zdroj informací pro podnikatele, kteří se rozhodli vstoupit na český trh s luxusním zbožím prostřednictvím franšízy, usnadnit orientaci na světovém i českém trhu s luxusem a zakládání franšízového podniku v oblasti luxusního zboží. Práce se postupně zaměřuje na teorii franšízingu, analýzu světového i českého trhu s luxusem a na provozní manuál značky s luxusním oblečením. K analýze trhu s luxusem byly použity hlavně studie společností Bain&Co., které mapují světový trh s luxusním zbožím od r. 2003 a Ipsos Tambor, které poskytují informace o českém trhu. Franšízing je jednoznačně vhodnou formou vstupu na nové trhy s luxusním oblečením, i když nastal v oblasti luxusu odklon od velkoobchodu a pomalu narůstá podíl maloobchodu v rámci jednotlivých značek. V neposlední řadě umožňuje práce nahlédnout do provozu jednoho z obchodů a poodhalit, jak by mohl vypadat provozní manuál luxusní značky se širokým sortimentem.
Keywords: trh s luxusním zbožím; provozní manuál; franchising
Thesis title: Franchising as a form of entering the market
Author: Kováčiková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Krajča, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The goal of this thesis is to provide the entrepreneurs who decided too enter the Czech market with luxurious goods via franchise with a new source of information, help them to find the right way in the global and Czech market with luxury and help them by running their own franchise shop. The thesis starts with the theory of franchising, continues with the analysis of Czech and global market with luxury goods and at the end it focuses on the operational manual of a brand with luxury items. The analyze of luxury markets is based on the studies of Bain & Co. company which map the luxury market since 2003 and Ipsos Tambor study which provides the information about the Czech luxury market. Franchising is definitely good form of entering new markets with luxury clothing even though there is a shift from wholesale to retail in fashion brands. Last but not least this thesis enables the reader to have a look into the eventual operational manual of a luxury brand with wide range of products.
Keywords: Franchising; operational manual; Luxury goods market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2010
Date of submission: 30. 6. 2011
Date of defense: 8. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28072/podrobnosti

Files for download

    Last update: