Marketing strategy of Miele

Thesis title: Marketingová strategie značky Miele
Author: Novotná, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sontag, Darina
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce pojednává o tom, co je to marketingová strategie, jaké má složky a jakým způsobem je vhodné prezentovat a distribuovat ten který produkt. Tento obecný vzor je dále použit pro analýzu současné marketingové strategie značky Miele, která je doplněna o výsledky dotazníkového šetření. Na základě analýzy současné strategie je navržena strategie nová, která má prémiové značce, jako je Miele, pomoci zvýšit tržní podíl i zisky.
Keywords: Miele; Marketingový mix; Prémiová značka; Propagace; Marketingová strategie; Event
Thesis title: Marketing strategy of Miele
Author: Novotná, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sontag, Darina
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the terms like marketing strategy, its components and the suitable way for promotion and distribution of the specific product. This general idea is then used for analysis of present marketing strategy of Miele which is accompanied by the questionary results. Based on the analysis of present marketing strategy is proposed new strategy which should help the premium brand like Miele to increase the market share and the profit.
Keywords: Marketing mix; Miele; Premium brand; Marketing strategy; Event; Promotion

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 10. 2010
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 8. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27834/podrobnosti

Files for download

    Last update: