New trends in Internet marketing

Thesis title: Nové trendy v internetovém marketingu
Author: Diblíková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce pojednává o roli nového média -- Internetu. Zabývá se historickým vývojem Internetu ve světě i v České republice a analyzuje situaci uživatelů Internetu v českém prostředí. Nastiňuje pravděpodobný celosvětový vývoj počtu uživatelů Internetu do roku 2030. Práce posléze odkrývá současné trendy v internetovém marketingu, mezi hlavní patří webová prezentace, e-mail marketing, SEM, bannery, blogy či virální marketing. Důraz je kladen na nové trendy v on-line marketingu -- mobilní či video marketing, sociální sítě, location based marketing, virtuální světy, slevové portály a další. Teoretické poznatky jsou využity v případové studii zabývající se doporučením vhodných marketingových nástrojů z oblasti Internetu firmě REAL HAPPY HOME, s. r. o.
Keywords: Sociální sítě; On-line marketing; Internetový marketing; Nové trendy; Nová média
Thesis title: New trends in Internet marketing
Author: Diblíková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis deals with a role of the new medium -- the Internet. The thesis describes historical development of the Internet wordwide, in the Czech republic and analyzes the situation of Internet users in current czech enviroment. It shows a potential growth of global Internet users until the year 2030. A special attention is applied on the current trends of Internet marketing including e-mail marketing, SEM, banners, blogs and viral marketing. The aim of the diploma thesis is to uncover new trends in on-line marketing -- mobile and video marketing, social networks, location based marketing, virtual worlds, discount portals and others. This theoretical data are used in the case study recommanding appropriate usage of Internet marketing tools for REAL HAPPY HOME, Ltd.
Keywords: Social networks; Internet marketing; New media; On-line marketing; New trends

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2010
Date of submission: 1. 5. 2011
Date of defense: 8. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27732/podrobnosti

Files for download

    Last update: