The role of the internet in marketing

Thesis title: Úloha internetu v marketingu
Author: Benešová, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Plachý, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zhodnotit úlohu internetu v marketingu, především v komerčních komunikacích. Teoretická část charakterizuje stručně marketingový mix na internetu a podrobně se zabývá online komunikacemi, jejich výhodami, nevýhodami, efektivitou a důležitostí jednotlivých druhů. V praktické části je představena analýza mého podnikání v oblasti výživového poradenství a rozebrán přístup k využití internetu k marketingovým účelům. Následně je pomocí provedeného dotazování zjištěn postoj uživatelů internetu k vybraným formátům internetové reklamy. Výstupem práce je doporučení pro subjekty využívající internet ke svému podnikání a k propagaci firmy.
Keywords: komerční komunikace; online komunikace; marketing na internetu; internetový marketing; internetová reklama
Thesis title: The role of the internet in marketing
Author: Benešová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Plachý, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to assess the role of the internet in marketing, focusing predominantly upon commercial communications. Its theoretical part characterizes briefly the marketing mix on the internet and gives detailed analysis of online communications, reporting on their advantages, disadvantages, efficiency and importance of particular kinds. The practical section introduces my business analysis in the field of nutritional counseling and it also describes the utilization of the internet for marketing purposes. Subsequently the attitude of internet users towards selected internet advertisement is elicited using the method of questionnaire. Results of this thesis could provide recommendations for companies who are using the internet for their business and for self-promotion.
Keywords: internet advertising; commercial communication; online communication; online marketing; internet marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2010
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 8. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27476/podrobnosti

Files for download

    Last update: