Photography as a Business

Thesis title: Fotografování jako business
Author: Jirsák, Jakub
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Horný, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Díky zvyšování rychlosti internetového připojení, technologickému pokroku v oblasti digitální fotografie a globalizaci se vyvinul nový trh s prodejem snímků pro komerční účely. Cílem práce je analyzovat tento trh z pohledu fotografa a zkoumat jeho marketingové možnosti při působení na tomto trhu. První kapitola je věnována analýze trhu mikrofotobank. Druhá marketingovým nástrojům a problematice plánování o kontrole plnění cílů. Třetí část obsahuje vyhodnocení kvantitativního marketingového výzkumu nákupního chování a požadavků vybraných cílových skupin. Poslední částí je slovník seznamující s terminologií používanou v této oblasti podnikání.
Keywords: marketingový výzkum; spotřebitelské nákupní chování; fotografování; marketing; mikrofotobanka
Thesis title: Photography as a Business
Author: Jirsák, Jakub
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Horný, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Increasing speed Internet access, technical progress in digital photography and globalization opened up a new business market with stock photography. The aim is to analyze this market from the photographer's point of view and describe his marketing opportunities. The first chapter analyzes the microstock photography market. The second chapter describes the photographer's marketing mix and marketing planning. The third part evaluates microstock customer behavior and requirements based on quantitative market research of the selected target group. The last part is dictionary to familiarize with the terminology used in microstock photography business.
Keywords: customer buying behavior; marketing research; marketing; microstock; photography

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 5. 2010
Date of submission: 20. 6. 2011
Date of defense: 8. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27465/podrobnosti

Files for download

    Last update: