Product placement in Czech televisions' programmes

Thesis title: Product placement v pořadech českých televizních stanic
Author: Barvíková, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Odehnalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Umisťování produktů do televizních pořadů bylo v České republice legalizováno 1. 6. 2010. Od té doby začaly televizní stanice product placement hojně využívat a získavají tak další finanční prostředky do rozpočtů. Cílem této práce je metodou dotazníkového šetření analyzovat použití product placementu v pořadech českých televizních stanic včetně analýzy jeho efektivity v segmentu diváků ve věku od 16 do 26 let. Zda jsou televizní diváci s problematikou product placementu seznámeni, zda vědí, co tento pojem znamená, zda dokáží tento druh reklamy v pořadech identifikovat a zda se tímto druhem reklamy řídí při nákupech zboží.
Keywords: cena product placementu; product placement; televizní stanice; reklama
Thesis title: Product placement in Czech televisions' programmes
Author: Barvíková, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Odehnalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Product placement in Czech television programmes was legalized in 1st June 2010. Product placement has started to be used by television stations since this date. Television stations gain other funds to their budgets. The aim of this thesis is to analyze by questionnaire the usage of product placement in Czech televisions' programmes including the analysis of its efficiency on segment of televiewers in age between 16 and 26 - whether televiewers at this age know what product placement is, whether they can recognize this type of advertising in programmes and whether product placement influences them doing shopping.
Keywords: product placement; price of product placement; television stations; advertising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2010
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 8. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26774/podrobnosti

Files for download

    Last update: