Design of consumer competition for the company D.P.K

Thesis title: Návrh spotřebitelské soutěže pro firmu D.P.K
Author: Knápková, Erika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá návrhem konkrétní spotřebitelské soutěže. První část je věnována vymezení spotřebitelských soutěží v rámci integrované marketingové komunikace, legislativní úpravě soutěží a daňové povinnosti pořadatele. V druhé části je nastíněna samotná soutěž. Výchozími podklady jsou interní materiály firmy a vlastní provedený průzkum. Na základě těchto údajů je vybrán termín a místo konání soutěže a atraktivní výhra pro zákazníky. Jsou také stanovena kompletní pravidla soutěže. Větší pozornost se upíná ke komunikaci kampaně, která je zaměřena především na reklamu na internetu. Nemůžeme také opomenout využití POS materiálů. V závěru je uveden kompletní přehled nákladů, nutných k organizaci kampaně, a zhodnocení možných přínosů soutěže.
Keywords: spotřebitelská soutěž; komunikační kampaň; podpora prodeje
Thesis title: Design of consumer competition for the company D.P.K
Author: Knápková, Erika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
This paper deals with specific consumer competition. The first part is devoted to defining consumer competitions in the integrated marketing communication, legislative arrangements and tax liability of the organizer. The second part outlines competition itself. Source data are internal materials and my business survey. Based on these data is selected date and place of competition and price attractive to customers. There are also determined complete contest rules. Greater attention is attached to the communications campaign, which focuses primarily on advertising on the Internet. We also can not forget the use of POS materials. The conclusion is the complete list of costs necessary to organize the campaign and evaluation of potential benefits of competition.
Keywords: sales promotion; consumer competition; communications campaign

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2009
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 8. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23382/podrobnosti

Files for download

    Last update: