Store Dobrý koš commercial and its influence

Thesis title: Působení rozhlasové reklamy obchodu Dobrý koš firmy Allegria
Author: Hubková, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé bakalářské práce je na základě vlastního terénního šetření stanovit, jaký vliv má na obyvatele Plzeňského kraje rozhlasová reklama internetového obchodu Dobrý koš. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část shrnuje výhody a nevýhody rozhlasu jako reklamního média a zmiňuje jeho stále rostoucí význam v mediamixu zadavatelů reklamních kampaní. Praktická část obsahuje vlastní výzkum provedený pomocí dotazníkového šetření. Získaná data jsou podrobena analýze, z jejíchž výsledků v závěru vyplývají návrhy a doporučení na zlepšení.
Keywords: dotazníkové šetření; internetový obchod Dobrý koš; rozhlasová reklama
Thesis title: Store Dobrý koš commercial and its influence
Author: Hubková, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The main object of this bachelor thesis is to estimate and provide the information how the commercial of the Internet Store Dobrý koš, which is owned by company Allegria -- Firma na zážitky Ltd., influences the inhabitants of the region of Pilsen. This study is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part summarizes advantages and disadvantages of broadcasting in comparison to other advertising media, and also mentions its increasing importance of the issue of advertising campaigns. The practical part is dealing with the author's own field research, related to the Internet store Dobrý koš. The data gained were afterwards properly analyzed. On the basis of this analysis there was all the information summarized in the conclusion and then recommended some suggestions and ideas for improvement.
Keywords: polling; Internet Store Dobrý koš; broadcasting

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 1. 2011
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 7. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29992/podrobnosti

Files for download

    Last update: