Analysis of TESCO shop formats on the Czech market

Thesis title: Analýza formátů obchodu TESCO na českém trhu
Author: Jurištová, Lucia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je srovnat jednotlivé formáty obchodu obchodního řetězce Tesco, analyzovat jejich výhody a nevýhody a vzájemně je porovnat. Současně práce informuje o tom, co jednotlivý formát přináší. A stejně tak vysvětluje, jaké mají formáty společné a rozdílné rysy. Tato práce je členěna do tří základních kapitol. První obsahuje vysvětlení významu základních pojmů, které jsou pro práci stěžejní. Druhá je zaměřena na seznámení se společností Tesco - s její historií, činností, a zároveň i s teoretickým vymezením jejích jednotlivých formátů. Třetí kapitola je pak konkrétní analýzou daných formátů na základě mého subjektivního názoru.
Keywords: analýza; formáty obchodu; společnost TESCO
Thesis title: Analysis of TESCO shop formats on the Czech market
Author: Jurištová, Lucia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Main goal of this thesis is to compare different shop formats of Tesco store chain, analyze their advantages and disadvantages and compare them with each other. At the same time the thesis tells you what individual shop formats offer. It also explains what features individual formats have in common and what features are different. This thesis is divided into three main chapters. The first chapter explains the meaning of basis terms that are crucial for the work. The second chapter focuses on familiarization with Tesco company - with its history, activities and also with the theoretical definition of variuos formats. The third chapter is an analysis of the given formats based on my subjective opinion.
Keywords: analysis; TESCO company; shop formats

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 1. 2011
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 7. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29838/podrobnosti

Files for download

    Last update: