The use of segmentation in the on-line sales of selected travel agency

Thesis title: Využití segmentace v rámci on-line prodeje vybrané CA
Author: Juhaňáková, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Břenek, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat on-line prodej cestovní agentury New Travel.cz za uplynulý rok 2010 a pomocí dílčích výsledků analýz následně odhalit a charakterizovat významné tržní segmenty této společnosti. Cestovní agentura získá díky segmentaci trhu přesnější představu o svých zákaznících a o jejich spotřebním chování a efektivněji na ně zaměří své marketingové aktivity. Tuto analýzu lze považovat za pilotní projekt společnosti New Travel.cz, proto se zabývá pouze jejím prodejem za uplynulý rok. Tato analýza bude sloužit jako zdroj potřebných informací pro tvorbu nové generace databáze zájezdů a administrativního rozhraní cestovní agentury New Travel.cz
Keywords: cestovní agentura; marketing; segmentace trhu
Thesis title: The use of segmentation in the on-line sales of selected travel agency
Author: Juhaňáková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Břenek, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze the online sales of the travel agency New Travel.cz for the past year 2010 and then use the particular results of the analysis and find out and characterize the major market segments of this company. The travel agency gets through the market segmentation better general view of it's customers and consumer's behavior and comapny can effectively focusing their marketing activities. This analysis can be regarded as pilot project of the New Travel.cz., therefore, deals only with the sale of the previous year. This analysis will serve as a source of information needed to progression of the new generation database of tours and administrative interface of travel agency New Travel.cz.
Keywords: marketing; market segmentation; travel agency

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2010
Date of submission: 26. 5. 2011
Date of defense: 7. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28444/podrobnosti

Files for download

    Last update: