Marketing research of organic food market in Czech republic

Thesis title: Marketingový výzkum českého trhu s biopotravinami
Author: Pacltová, Pavlína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce "Marketingový výzkum českého trhu s biopotravinami" se zabývá spotřebitelským průzkumem trhu České Republiky o povědomí biopotravin. Cílem je zjistit postoje českých spotřebitelů k biopotravinám a zanalyzovat jejich nákupní zvyklosti. Kromě toho bych ráda zjistila, jaké mají spotřebitelé povědomí o společnosti Country Life, kterou jsem si vybrala pro srovnání svého výzkumu. Na základě vypracovaného průzkumu sestavím typického zákazníka společnosti Country Life. První dvě kapitoly mají přiblížit čtenáři, co je to marketingový výzkum, dalším úkolem je popsat metody výzkumu, kde jsem se nejvíce zaměřila na dotazování. Ve třetí kapitole jsem se věnovala biopotravinám a situaci na světovém i českém trhu. Následující kapitoly jsou stěžejní částí bakalářské práce, kde byl vypracován a vyhodnocen celý průzkum. Na závěr jsem uskutečnila doporučení pro prodejny Country Life, které jsem vyvodila ze závěrů průzkumu.
Keywords: biopotraviny; ekologické zemědělství; marketingový výzkum
Thesis title: Marketing research of organic food market in Czech republic
Author: Pacltová, Pavlína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis "Marketing research of organic food market in Czech republic" deals with consumer research on the Czech market awareness of organic food. The aim is to identify the attitude of Czech consumers to organic food and to analyze their buying habits. In addition, I would like to find out, what are awareness consumers of company Country Life, which I have chosen to compare my research. Based on a survey I will prepare a typical customer of the company Country Life. The first two chapters describe what marketing research is. I also characterized methods of research, where I was most focused on polling. The third chapter is devoted to organic food and the situation in the world and the Czech market. The following chapters are a crucial part of the thesis, where I developed and evaluated the survey. In conclusion, I conducted a recommendation for Country Life stores.
Keywords: organic agriculture; organic food; marketing research

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2010
Date of submission: 13. 5. 2011
Date of defense: 7. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28415/podrobnosti

Files for download

    Last update: