Využití moderních technologií ve stravování: podnikatelský plán založení restaurace, kde si zákazníci sami navrhují pokrmy - PIZZA.CONFIG

Thesis title: Využití moderních technologií ve stravování: podnikatelský plán založení restaurace, kde si zákazníci sami navrhují pokrmy
Author: Blümelová, Johana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hartman, Ladislav
Opponents: Lešner, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zpracování podnikatelského plánu založení restaurace (pizzerie) jako podklad pro jednání s investory a posouzení životaschopnosti podnikatelského záměru. Teoretická část uvádí specifika podnikání v gastronomii s důrazem na legislativní požadavky, dále se zabývá marketingovou analýzou a tvorbou marketingové strategie. Praktická část obsahuje zpracovaný vlastní podnikatelský plán se všemi jeho náležitostmi -- založení společnosti a volbu právní formy, popisem technologického řešení komplexního firemního informačního systému, marketingová analýza a strategie a závěrem uvádí provozní a finanční plán a zhodnocení očekávaných finančních výsledků.
Keywords: finanční plán; podnikatelský plán; marketingová analýza; restaurace
Thesis title: Využití moderních technologií ve stravování: podnikatelský plán založení restaurace, kde si zákazníci sami navrhují pokrmy - PIZZA.CONFIG
Author: Blümelová, Johana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hartman, Ladislav
Opponents: Lešner, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to elaborate a business plan for establishing a restaurant (pizza) as a basis for negotiations with investors, and assessing the viability of the business plan. The theoretical part presents the specifics of catering business with an emphasis on legislative requirements; it also deals with marketing analysis and design of marketing strategy. The practical part contains the business plan with all its elements -- establishment of the company and choice of legal form, description of the technological solutions to complex business information system, marketing analysis and strategy and concludes that the operational and financial plan andzávěreč assess the expected financial results.
Keywords: restaurant; business plan; marketing analysis; financial plan

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2010
Date of submission: 5. 5. 2011
Date of defense: 7. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27463/podrobnosti

Files for download

    Last update: