Utilisation of typography in enterprise management

Thesis title: Využití typografie pro management podniku
Author: Bedřichová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Horný, Stanislav
Opponents: Brixí, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce analyzuje problémy vizuální komunikace a interpretace vizuálních informací. Zaměřuje se na aspekty psychologické, typografické a teorii barev, jež je vhodné zohlednit při návrhu dokumentu. Práce se také zabývá oblastí interpretace informací příjemcem. Úvodní část práce je úvodem do problematiky firemní identity (a jejích složek) a vymezuje její styčné body s oblastí psychologie a designu. Následující kapitoly zahrnují základní poznatky z oblasti typografie, psychologie, kompozice, designu a teorie barev. Tyto kapitoly uvádějí teoretická východiska, uplatnitelná v oblasti firemního designu. Poslední kapitola práce definuje redesign firemního vizuálního stylu a na konkrétních příkladech z praxe ukazuje propojení s teoretickými poznatky uvedenými v této práci.
Keywords: psychologie; design; návrh dokumentů; firemní vizuální komunikace; firemní vizuální styl; redesign; typografie
Thesis title: Utilisation of typography in enterprise management
Author: Bedřichová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Horný, Stanislav
Opponents: Brixí, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is analysing some problems of visual communication and interpretation of visual information. It's focus on psychological, typographycal and colour aspects of document design. This thesis also includes some facts about an interpretation of information by the spectator. Introduction of this thesis points to the problems of corporate identity (and its components) and its conections with psychology and design. Then chapters with a bacic knowledge of typography, psychology, composititon design and color therory are defined. These chapters bring theoretical principles, applicable in corporate design. The last chapter defines the redesign of the corporate visual style and through some examples of the practice shows its conections with the theoretical knowledge described in this thesis.
Keywords: corporate visual communication; psychology; design; redesign; document design; typography

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2010
Date of submission: 3. 5. 2011
Date of defense: 7. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27448/podrobnosti

Files for download

    Last update: