Consumer behavior of the Generation Y in the Czech Republic

Thesis title: Spotřební chování Generace Y v ČR
Author: Charvát, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá spotřebním chováním české Generace Y - lidmi narozenými mezi roky 1977 až 1997. Čtenář se postupně seznámí s aspekty, které zásadním způsobem formovaly obecné vlastnosti této generace. Jedná se především o nástup a integraci moderních technologií do jejich běžného života. Podrobněji se také v rámci spotřebního chování zaměříme na vztah Generace Y a marketingu. Postupně si uvedeme změny, které do této oblasti Generace Y přinesla, a dále doporučení nezbytná pro jejich úspěšné marketingové zacílení vzhledem k charakteristickým vlastnostem a hodnotám, jež jsou jim blízké. V poslední fázi budou v rámci projektu MML - TGI ověřeny či vyvráceny veškeré poznatky o Generaci Y. Výsledkem práce by mělo být shrnutí poznatků o české Generace Y a uvedení všech podstatných faktorů, které ovlivňují spotřební chování této skupiny lidí. Dobrá znalost spotřebitele je koneckonců nezbytná v boji o získání zákazníka.
Keywords: Marketing; Internet; Spotřební chování; Generace Y; Moderní technologie
Thesis title: Consumer behavior of the Generation Y in the Czech Republic
Author: Charvát, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on problem concerning the behavior of Czech Generation Y -- people born between 1977 and 1997. The reader gradually gets to know the aspects that essentially formed the general features of this generation. The main topic covers invasion and integration of modern technologies in their common life. In more detail we are focused on the relationship between the Generation Y and marketing. We will talk about changes, which brought the Generation Y into this area, and also the recommendations necessary for their successful marketing target regarding their characteristic features and values. In the final part of the thesis we will either prove or rebut all the knowledge related to the Generation Y. The results of this thesis should summarize the facts due to the Czech Generation Y and presentation of all important factors which influence the consumer's behavior of this group of people. Good understanding of the consumer is essential to reach customer's interest.
Keywords: Modern technologies; Consumer behavior; Marketing issues; Internet; Generation Y

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2010
Date of submission: 9. 5. 2011
Date of defense: 3. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30477/podrobnosti

Files for download

    Last update: