The perception of tobacco and alcohol advertisement

Thesis title: Vnímání reklamy na tabákové a alkoholické výrobky
Author: Vondráková, Radka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé práce je zjistit, jaký je postoj české společnosti k reklamě, tabákovým a alkoholickým výrobkům a reklamě na tyto výrobky, jestli se tento postoj liší u mužů a u žen a u studentů vysokých škol. Ke splnění těchto cílů jsem využila analýzu sekundárních dat výzkumu Market & Media & Lifestyle -- TGI, analýzu primárních dat získaných internetovým dotazníkem a porovnání výsledků z obou analýz. Na jejich základě jsem dospěla k závěru, že i když studenti vysokých škol mají negativnější vztah ke kouření než respondenti výzkumu MML -- TGI a naopak daleko pozitivnější vztah k alkoholu než respondenti druhého výzkumu, tak reklamu na tabákové a alkoholické výrobky by jich zakázalo méně než respondenti MML - TGI.
Keywords: reklama; tabák; alkohol
Thesis title: The perception of tobacco and alcohol advertisement
Author: Vondráková, Radka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my thesis is to find out what is the position of the Czech society to advertising, tobacco and alcoholic products and advertising of these products, if this position differs for men and for women and for university students. In order to achieve my goals, I used the analysis of secondary data from Market & Media & Lifestyle -- TGI, the analysis of primary data obtained from the internet questionnaire and comparison of results of both analyses. On this basis, I came to conclusion that despite university students have more negative relationship to smoking than respondents of MML-TGI and, conversely, more positive relationship to alcohol than respondents of the second research, more students than respondents MML-TGI think that tobacco and alcohol advertising should not be prohibited.
Keywords: alcohol; tobacco; advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2010
Date of submission: 9. 5. 2011
Date of defense: 2. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30291/podrobnosti

Files for download

    Last update: