Marketing mix of the book e-shop

Thesis title: Marketingový mix knižního e-shopu
Author: Balašová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovým mixem knižního e-shopu. Cílem práce je zhodnotit na základě analýzy konkurence možnosti umístění e-shopu na trhu, dále navrhnout, jaké nástroje komunikační politiky jsou pro takový obchod vhodné a v neposlední řadě doporučit, jakou cenovou strategii by bylo příhodné zvolit. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou představeny nástroje internetového marketingu a v praktické části jsou pak tyto nástroje analyzovány z hlediska vhodnosti využití v tomto konkrétním případě.
Keywords: internetový marketing; analýza konkurence; knižní trh; e-shop; marketingový mix
Thesis title: Marketing mix of the book e-shop
Author: Balašová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the marketing mix of the book e-shop. The goal of this thesis is to evaluate the possibilities of positioning the e-shop in the market on the basis of competition analysis. Another aim is to suggest which tools of communications policy are proper for such a shop and last but not least to recommend what kind of pricing strategy is opportune to choose. This thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part are presented the Internet Marketing Tools and in the practical part these tools are analyzed from the point of view of utilization in this particular case.
Keywords: Book Fair; Competition Analysis; e-shop; Marketing Mix; Internet Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2010
Date of submission: 14. 5. 2011
Date of defense: 3. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29082/podrobnosti

Files for download

    Last update: