The analysis of social campaign – Czechia against poverty

Thesis title: Analýza sociální kampaně - Česko proti chudobě
Author: Křížová, Ilona
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce s tématem Analýza sociální kampaně - Česko proti chudobě pojednává o účinnosti komunikace kampaně s veřejností. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení pojmů souvisejících se sociální kampaní, na představení problematiky chudoby a způsobu boje proti chudobě ve světě a představení kampaně Česko proti chudobě. V praktické části jsou porovnány způsoby komunikace a použité prvky některých evropských sociálních kampaní bojujících proti chudobě s komunikací a prvky kampaně Česko proti chudobě. Pomocí průzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření zároveň zjišťuje, zda existuje povědomí veřejnosti o kampani, dále prostřednictvím jakých komunikačních médií se o kampani nejčastěji dovídá, jestli se lidé nějakým způsobem zapojují do kampaně a věří v její smysl, a zároveň zda se česká společnost o samotnou problematiku chudoby zajímá.
Keywords: komunikace; sociální marketing; Globální výzva k akci proti chudobě; Rozvojové cíle tisíciletí
Thesis title: The analysis of social campaign – Czechia against poverty
Author: Křížová, Ilona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
A bachelor thesis Analysis of a Social Campaign -- Česko proti chudobě (Czechia against poverty) deals with an influence of a communication of the campaign on the society. A theoretical part is focused mainly on an explanation of terms connected to a social campaign, on an introduction to poverty issues, on a way of a fight against poverty in the world and an introduction to the Česko proti chudobě campaign. There are methods of communication of other European social campaigns compared to the Czech one (Česko proti chudobě) in a practical part. The practical part also tries to find out if there is an awareness of the campaign among the public, through which mass media people learn about the campaign, whether the public is somehow participating in the campaign, if it trusts in the purpose of the campaign and at the same time whether the Czech society is interested in poverty issues. There was a survey conducted to find out these facts.
Keywords: Communications; Millennium Development Goals; social marketing; Global call to poverty

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2010
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 3. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28620/podrobnosti

Files for download

    Last update: