Heineken in Czech republic- product protfolio analysis

Thesis title: Heineken na českom trhu - analýza sortimentu
Author: Pavlišin, Dominik
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Avrat, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá analýzou sortimentu spoločnosti Heineken Česká republika, a.s. Na základe teoretických východísk, som tieto poznatky aplikoval v praktickej časti, kde som porovnal jednotlivé značky sortimentu spoločnosti. Práca analyzuje strategické podnikateľské jednotky v portfóliu, porovnáva ich s konkurenciou a poukazuje na možné ohrozenia alebo naopak výhody na trhu. Práca by mala čitateľovi, umožniť komplexný pohľad na sortimentnú politiku spoločnosti Heineken Česká republika, a.s.
Keywords: Heineken; Pivo; Sortiment
Thesis title: Heineken na českém trhu - analýza sortimentu
Author: Pavlišin, Dominik
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Avrat, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou sortimentu společnosti Heineken Česká republika, a.s. Na základě teoretických východisek jsem tyto poznatky aplikoval v praktické části, kde jsem porovnal jednotlivé značky sortimentu společnosti. Práce analyzuje strategické podnikatelské jednotky v portfoliu, porovnává je s konkurencí a poukazuje na možné ohrození a nebo naopak výhody na trhu. Práce by měla čitatelům umožnit komplexní pohled na sortimentní politiku společnosti Heineken Česká republika, a.s.
Keywords: Pivo; Heineken; Sortiment
Thesis title: Heineken in Czech republic- product protfolio analysis
Author: Pavlišin, Dominik
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Avrat, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bachelor thesis analyzes the product portfolio strategy of Heineken Czech republic, joint-stock company, by using the theoretical basis and applying this knowledge in a practical part. In this part I compare different brands of portfolio. Paper analyzes the strategic business units (SBU's) in the product portfolio, comparing them with competitors and revealing a possible threat or benefit on the market. Work should help reader, to have a comprehensive view on the product portfolio strategy of Heineken Heineken Czech republic, joint-stock company.
Keywords: Heineken; Product portfolio; Beer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 10. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 2. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27833/podrobnosti

Files for download

    Last update: