B2B marketing

Thesis title: B2B marketing
Author: Pospíšilová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Boučková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je aplikovat teoretické poznatky z oblasti B2B marketingu na příklad marketingových procesů v konkrétní firmě, zhodnotit současný stav její činnosti s ohledem na principy B2B a navrhnout relevantní doporučení. Teoretická část se zabývá specifickými charakteristikami B2B marketingu, popisuje jeho odlišnosti od marketingu na spotřebitelských trzích, věnuje se problematice nákupního chování organizací a vymezuje zvláštní znaky marketingového mixu v oblasti B2B. V praktické části jsou shrnuté teoretické poznatky vztaženy k aplikaci B2B marketingu ve Schwarzkopf Professional, divizi profesionální vlasové kosmetiky firmy Henkel.
Keywords: profesionální vlasová kosmetika; B2B trhy; Business to Business marketing; marketingový mix
Thesis title: B2B marketing
Author: Pospíšilová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Boučková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this bachelor thesis is to apply theoretical knowledge in B2B marketing to the example of marketing processes in a particular company, to evaluate the current situation of its activities with regard to B2B principles and to suggest relevant recommendations. The theoretical part focuses on specific characteristics of B2B marketing, describes its differences from marketing on consumer markets, deals with buying behaviour of organizations and specifies particular features of marketing mix in B2B. In the practical part, summarized theoretical knowledge is related to the application of B2B marketing in Schwarzkopf Professional, the professional hair cosmetics division at Henkel.
Keywords: professional hair cosmetics ; marketing mix; B2B markets; Business to Business marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2010
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 2. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27487/podrobnosti

Files for download

    Last update: