Draft strategy for expansion of product ,,Kofola" to the Austrian market

Thesis title: Návrh strategie rozšíření produktu Kofola na rakouský trh
Author: Klímová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
První část práce popisuje teorie mezinárodního marketingu. Druhá část se zabývá analýzou firmy a značky Kofola na českém trhu a shrnuje základní specifika expanze firmy na Slovensko, do Polska, Maďarska a Ruska.Závěrečná část práce je poté věnována analýze rakouského trhu sycených nápojů a návrhu marketingové strategie pro vstup Kofoly na něj.
Keywords: soft drinks; nápoje; marketingová strategie; mezinárodní marketing; Kofola
Thesis title: Draft strategy for expansion of product ,,Kofola" to the Austrian market
Author: Klímová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The first part of the thesis describes the theories of international marketing. The second part deals with analysis of the company and brand Kofola at the Czech market, and summarizes the basic specifics of the company's expansion to Slovakia, Poland, Hungary and Russia. The final part is devoted to analysis of Austrian soft-drinks market and drafts a strategy for Kofola there.
Keywords: international marketing; Kofola; marketing strategy; soft drinks

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2010
Date of submission: 1. 4. 2011
Date of defense: 17. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27753/podrobnosti

Files for download

    Last update: