The evolution of electronic commerce focusing on sale of food

Thesis title: Vývoj elektronického obchodu se zaměřením na prodej potravin
Author: Nováková, Marcela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Kubálek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá vývojem elektronického obchodu se zaměřením na prodej potravin. Na začátku popisuje vývoj informačních technologií od počátku šíření výpočetní techniky až po jejich dnešní využití. Dále se specializuje na elektronický obchod. Definuje ho, ukazuje jeho členění a popisuje výhody i nevýhody nákupů po internetu. Následně naznačuje jeho právní zakotvení a zmiňuje práva spotřebitele při elektronických nákupech. Jsou jmenovány organizace zabývající se pomocí spotřebitelům. Zbytek práce se pak věnuje prodeji potravin na internetu. Je zmapována jeho historie a obchody, které se prosadily v zahraničních státech. České obchody jsou vzájemně porovnávány s kamennou prodejnou.
Keywords: certifikovaný obchod; prodej potravin po internetu; elektronický obchod; spotřebitel; internet
Thesis title: The evolution of electronic commerce focusing on sale of food
Author: Nováková, Marcela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Kubálek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis concentrates on electronic commerce with focus on sale of food. At first, history of information technology is described. An important part belongs to electronic commerce which is defined here. The division of e-commerce is depicted, positives and negatives of internet shopping are discussed. The question of law is mentioned and the main figure is consumer and his protection. Later, online grocery shops, that succeeded in the world, are named and described. Finally, Czech online shops selling food are compared with each other and with a hypermarket.
Keywords: consumer; certified shop; electronic commerce; online grocery shop; internet

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 2. 2011
Date of submission: 1. 6. 2011
Date of defense: 20. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30240/podrobnosti

Files for download

    Last update: