Marketing analysis of low-cost airlines

Thesis title: Analýza marketingu nízkonákladových leteckých společností
Author: Spolek, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Kubálek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá nízkonákladovými leteckými společnostmi s důrazem na jejich marketing. V teoretické části jsou vysvětleny základní marketingové nástroje nízkonákladových leteckých společností. Praktická část je pak zaměřena na analýzu výběru dodatečných poplatků u nízkonákladové letecké aerolinky Ryanair.
Keywords: dodatečné poplatky; Ryanair; nízkonákladová letecká doprava
Thesis title: Marketing analysis of low-cost airlines
Author: Spolek, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Kubálek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with low-cost airlines, emphasizing their marketing. In the theoretical part there were explained basic marketing tools of low-cost airlines. The practical part is focused on analysis of charging additional fees by airline Ryanair.
Keywords: additional fees; Ryanair; low-cost airline

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2010
Date of submission: 1. 6. 2011
Date of defense: 20. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29051/podrobnosti

Files for download

    Last update: