Importance of body image in marketing communication

Thesis title: Význam body image v marketingovej komunikácii
Author: Váradyová, Monika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
V tejto bakalárskej práci sa venujem problematike body image v marketingovej komunikácii so zameraním na zobrazovanie ženského tela v reklamách. Teoretická časť obsahuje základne definície z oblasti marketingovej komunikácie, médií, reklamy a body image. Praktická časť je venovaná obsahovej analýze vybraných časopisov a dotazníkovému šetreniu.
Keywords: médiá; body image; reklama
Thesis title: Význam body image v marketingové komunikaci
Author: Váradyová, Monika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
V této bakalářské práci se věnuji problematice body image v marketingové komunikaci se zaměřením na zobrazování ženského těla v reklamách. Teoretická část obsahuje základní definice z oblasti marketingové komunikace, médií, reklamy a body image. Praktická část je věnována obsahové analýze vybraných časopisů a dotazníkovému šetření.
Keywords: médiá; reklama; body image
Thesis title: Importance of body image in marketing communication
Author: Váradyová, Monika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This work is dedicated to the issue of body image in marketing communications with a focus on displaying the female body in advertisements. The theoretical section contains basic definitions of the marketing communication, media, advertising and body image. The practical part is devoted to content analysis of selected journals and the questionnaire.
Keywords: body image; marketing communication; media

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2010
Date of submission: 1. 6. 2011
Date of defense: 20. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28557/podrobnosti

Files for download

    Last update: