Buzz marketing and its use in practice

Thesis title: Buzz marketing a jeho využití v praxi
Author: Khodl, Vojtěch
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je představit hlavní rysy moderního marketingového přístupu zvaného buzz marketing, identifikovat možnosti i úskalí jeho využití a zjistit, v jaké míře je tento přístup znám a využíván v České Republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V té první se věnuji obecnému úvodu do problematiky moderních marketingových kampaní a vysvětlení některých důležitých pojmů. Druhá část zkoumá současné rozšíření buzz marketingu v České republice stejně jako jeho potenciál pro další rozvoj.
Keywords: virální marketing; word of mouth; marketingová kampaň; marketingový přístup; buzz; buzz marketing
Thesis title: Buzz marketing and its use in practice
Author: Khodl, Vojtěch
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of this thesis is to present buzz marketing as a modern marketing approach, to identify its potential and possilble problems with its implementation. It also examines the popularity and the spread of use of buzz marketing in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the first section I focus on the general introduction of the topic of modern marketing campaigns and explanation of some important terms. The second part deals with the current situation of buzz marketing in the Czech Republic as well as its potential for next growth and development.
Keywords: viral marketing; marketing approach; word of mouth; marketing campaign; buzz; buzz marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 2. 2011
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 20. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28227/podrobnosti

Files for download

    Last update: