New trends in marketing communication

Thesis title: Nové trendy v marketingové komunikaci
Author: Janda, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce pojednává o nových trendech v marketingové komunikaci. Hlavní pozornost je věnována internetovému marketingu, především PPC reklamám, webu 2.0 a sociálním sítím. Zmíněn je zde také guerilla marketing, jeho praktiky a druhy reklamních kampaní. V praktické části jsou srovnány tři různé PPC reklamní kampaně a vyhodnocena jejich efektivita a popis guerilla kampaní se zaměřením na úsporu nákladů.
Keywords: Guerilla marketing; Marketingová komunikace; Virální marketing; Pay per click reklama
Thesis title: New trends in marketing communication
Author: Janda, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyzes new trends in marketing communication. The main focus is on internet marketing which includes pay per click ads, web 2.0 and social networks. The second part describes guerilla marketing and its characteristic practices used during advertisement campaigns. The practical part compares three different PPC advertisement campaigns. I have also evaluated their effectivity and described the guerilla marketing focused on costs reduction and economy.
Keywords: Viral marketing; Marketing communication; Pay per click advertisment; Guerilla marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2011
Date of submission: 9. 5. 2011
Date of defense: 22. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30393/podrobnosti

Files for download

    Last update: