The Use of Emotions Fear in Social Marketing

Thesis title: Využití emocí strachu v sociálním marketingu
Author: Šenková, Simona
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Hrkal, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce "Využití emocí strachu v sociálním marketingu" se zabývá zjištěním vhodné míry strachu v sociálních kampaních, které se snaží změnit postoje a chování lidí. Teoretická část definuje základní terminologii z oblasti marketingové komunikace, sociální psychologie a srovnává realizované studie na danou tematiku. V praktické části byl proveden vlastní výzkum, který porovnával reakci účastníků experimentu na různé intenzity strachu. Zjištěné výsledky byly srovnávány nejen mezi odlišnými intenzitami použitého strachu, ale byly analyzovány i postoje žen a mužů. Závěrečná část práce interpretuje dosažené výstupy a navrhuje další postupy v této oblasti.
Keywords: změna postoje; emoce; sociální marketing; experiment; strach
Thesis title: The Use of Emotions Fear in Social Marketing
Author: Šenková, Simona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Hrkal, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis "The Use of Emotions Fear in Social Marketing" is concerned with finding an appropriate degree of fear in social campaigns, which try to change attitudes and behavior. The theoretical part defines basic terminology of marketing communication, social psychology, and compares the feasibility study of the topic. In the practical part was conducted own research, which compared responses of participants of experiment on different intensities of fear. The results were compared not only between different intensities used fear, but were analyzed as well attitudes of women and men. The last part interprets the achieved outputs and suggests further practice in this area.
Keywords: emotion; social marketing; experiment; fear; changing attitude

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2010
Date of submission: 15. 6. 2011
Date of defense: 22. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29251/podrobnosti

Files for download

    Last update: