Analysis of the logo as a part of the corporate identity in Samcor, ltd

Thesis title: Analýza loga ako prvku corporate identity v spoločnosti Samcor, s.r.o
Author: Uhelová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá analýzou loga ako prvku corporate identity v spoločnosti Samcor, s.r.o. Skúma existujúce prvky corporate identity z pohľadu teoretického a praktického využitia. V spoločnosti Samcor, s.r.o. sa snaží pomocou empirickej analýzy za využitia kvantitatívnych metód výskumu osobného rozhovoru a dotazníkového prieskumu zmapovať zámer spoločnosti, s ohľadom na konkurenciu, originalitu, zapamätateľnosť a ďalšieho využitia loga v existencii na trhu v rámci corporate identity.
Keywords: grafický manuál; logo; Corporate identity; Samcor, s.r.o.; logotyp
Thesis title: Analýza loga ako prvku corporate identity v spoločnosti Samcor s.r.o
Author: Uhelová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou loga jako prvku corporate identity ve společnosti Samcor, s.r.o. Zkoumá existující prvky corporate identity z pohledu teoretického a praktického využití. Ve společnosti Samcor, s.r.o. se snaží pomocí empirické analýzy za využití kvantitativních metod výzkumu osobního rozhovoru a dotazníkového průzkumu zmapovat záměr společnosti, s ohledem na konkurenci, originalitu, zapamatovatelnost a dalšího využití loga v existenci na trhu v rámci corporate identity.
Keywords: logo; grafický manuál; Corporate identity; Samcor, s.r.o.; logotyp
Thesis title: Analysis of the logo as a part of the corporate identity in Samcor, ltd
Author: Uhelová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis analyses the logo as a part of corporate identity in Samcor ltd. It examines the existing elements of corporate identity in terms of theoretical and practical use. Through empirical analysis using quantitative research methods such as face-to-face interview and questionnaire survey, it tries to map the company's intention of using logo according to competition, originality, to remember and further use in the existence of corporate identity in Samcor, ltd.
Keywords: Samcor, ltd.; logotype; logo; design manual; Corporate identity

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 10. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 22. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28495/podrobnosti

Files for download

    Last update: